Adviesbureau voor de woningmakelaardij

Interne werkprocessen

Voor een opdrachtgever, zowel een verkopende/verhurende alsook een kopende/hurende, is alles nieuw en onbekend. Vaak is voor opdrachtgevers met “ervaring”, die ervaring vaak te lang geleden en niet meer afgestemd op de actualiteit. Daarom komt hij bij u, als hij alles zelf zou kunnen en weten dan had hij u niet nodig. Ook als de opdrachtgever wel over de kennis en de mogelijkheden beschikt om zonder makelaar de markt op te gaan, kan het de factor gemak zijn die hem doet besluiten een makelaar in te schakelen. Maar dan moet de makelaar hem dat gemak wel kunnen bieden!

“Zeg wat je doet en doe wat je zegt!”, dat schept intern duidelijkheid, maar geeft vooral de opdrachtgever houvast. Het geeft de opdrachtgever een goed gevoel dat zijn opdracht op een gestructureerde en efficiënte wijze wordt behandeld. Vanaf het eerste klantcontact, de opdracht, de communicatie met de opdrachtgever, de transactie, de overdracht bij de notaris, lopen wij samen met u uw huidige werkprocedures door. Zijn uw procedures overal wel even klantvriendelijk? Sluiten uw procedures intern goed op elkaar aan, zodat uw kantoor een goed geoliede motor is? Waar kunnen we kosten en of tijd besparen? Waar wringen uw belangen met die van uw opdrachtgever? Het zijn slechts enkele punten en alhoewel het hier interne werkprocessen betreft, merkt uw opdrachtgever wel degelijk of hij te doen heeft met een solide makelaarskantoor of met een kantoor waar te veel ruimte is voor improvisatie.

Ergens moet de (toekomstige) opdrachtgever zijn vertrouwen in uw kantoor op baseren. Het zijn uw interne werkprocessen die uitstralen naar buiten en bepalen of u de opdracht wel of niet verwerft.  Laat uw werkwijze beoordelen door een deskundige die er fris en onbevooroordeeld tegenover staat. U zult zien dat er diverse ingeslepen patronen zijn, die voor revisie in aanmerking komen.